1. OBJECTIUS:
- Aconseguir una adequada competència comunicativa, tant oral com escrita.
- Ampliar i consolidar l’estudi i la competència de la gramàtica i el lèxic.
- Comprendre i analitzar les característiques pròpies del textos de diferents tipus: literaris (teatre, poesia i assaig), privats (diari), publicitaris, dialogats, informatius i predictius.
- Practicar la producció de textos dels tipus descrits.
- Produir textos orals formals planificats i prèviament treballats per tal progressar en el nivell de competència oral.
2. MATERIAL DIDÀCTIC:
- Llibre de text: Valencià. Llengua i literatura, 4t ESO. Projecte ONA. Edicions Bromera.
- Quadern individual per a apunts i activitats. Podrà ser demanat i, fins i tot, avaluat.
- Quadern per a la producció escrita.
- Material complementari elaborat pel Departament.
- Llibres de lectura.
- Diccionaris i Vocabularis.
3. METODOLOGIA:
a) Treball escrit: Anàlisi literari i producció de textos.
- Planificació, des del punt de vista pragmàtic (paper i característiques de l’enunciador i el destinatari, finalitat de l’escrit, gènere).
- Planificació des del punt de vista semàntic (selecció d’idees i organització de la informació).
b) Treball oral: Anàlisi i producció de textos referits al discurs oral, tot parant atenció al canal emprat (fluïdesa, entonació, ritme, elements paralingüístics...)
c) Lectura:
- Treballar amb textos literaris.
- Desenvolupar la capacitat de produir i interpretar textos literaris.
- Fomentar l’hàbit de lectura i estimular el plaer de llegir.
- Les lectures estan relacionades amb el gènere literari que s’estiga estudiant.
d) Reflexió gramatical: Anàlisi i producció de textos en el discurs i dels procediments de cohesió del text.
4. CRITERIS D’AVALUACIÓ:
- La nota final serà la mitjana ponderada de les tres avaluacions.
- A més de les proves orals i escrites relatives als coneixements específics, es tindran en compte les activitats de classe i el control periòdic dels quaderns.
- Es valoraran els continguts actitudinals.