No es pot escriure bé sense planificar ni revisar el text. La revisió i correcció ajudarà a:
· detectar els problemes,
· buscar solucions, i
· millorar la capacitat d’escriure.
Un text és el resultat de diverses reescriptures. Al llarg de l'any l'alumnat produirà diferents textos i no sempre la revisió i correcció es farà de la mateixa forma. Així, els textos podran ser revisats:
· Per persones diferents:
§ professorat,
§ alumnat,
§ tota la classe en una correcció col·lectiva;
· Segons diferents aspectes:
§ la planificació de les idees,
§ l'esquema, l’adequació, la cohesió,
§ l'ortografia, els aspectes formals...).
· En moments diferents:
§ a classe,
§ a casa,
§ a casa,
§ durant el procés d'escriptura ,
§ després de diferents esborranys,
§ el producte final...
· De maneres diferents:
§ es faran propostes de millora que seran discutibles,
§ se seleccionaran les idees que es consideren més rellevants en cada moment,
§ no sempre es donaran solucions correctes sinó que es faran indicacions perquè l'alumnat detecte el problema i busque solucions,
§ s'utilitzaran signes de correcció de forma que cadascun indique un tipus de problema,...
En tots els casos, l'alumnat haurà d’incorporar les anotacions al text i ha de millorar, per tant, els seus escrits.